לימודים אקדמיים ולימודי פסיכומטרי

אם בחרתם בלימודים אקדמיים או בקורס הכנה לפסיכומטרי, תוכלו להשתמש בכספי הפיקדון לצורך מימון הלימודים.

המימוש אפשרי רק במוסדות אקדמיים מוכרים ע"י המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) ועבור קורסים להכנה לפסיכומטרי.
שימו לב! באחריותכם לוודא מול מוסד הלימודים כי הוא מוכר לצורך מימוש הפיקדון.

אם אתם מוכרים כנכי צה"ל, נמליץ כי תבררו זכאותכם באגף שיקום נכים בטרם תממשו כספי הפיקדון שלרשותכם.

אם אתם יתומי מערכות ישראל או אחים שכולים, נמליץ כי תבררו את זכאותכם באגף משפחות, הנצחה ומורשת בטרם תממשו כספי הפיקדון שלרשותכם.

מהו גובה הסכום למימוש?

הסכום שמופיע על גבי השובר שקיבלתם ממוסד הלימודים, ולא יותר מהסכום שעומד לרשותכם בחשבון הפיקדון.

איך תממשו?

  1. עליכם להירשם למוסד הלימודים ולקבל טופס לתשלום באמצעות הפיקדון. הטופס יכול להיות מודפס או דיגיטלי (אשר ימתין לכם באזור האישי, לאחר שתקלידו את פרטיכם).

  2. וודאו כי הסכום לתשלום המופיע על השובר לא גבוה מסכום הפיקדון שברשותכם.
    (ניתן לרשום ידנית סכום נמוך מהסכום המופיע על השובר).

  3. חשוב לוודא כי השובר שקיבלתם ממוסד הלימודים כולל סמל מוסד ופרטי המוסד.

  4. באזור האישי לחצו > מימוש הפיקדון האישי ל-6 מטרות > לימודים.

  5. מלאו את כל השדות הנדרשים. שימו לב:


    א. יש להקליד את הנתונים (לא ניתן לעשות "העתק הדבק")
    ב. יש להקליד את התווים ברצף וללא מקפים
    ג. לומדי אוניברסיטת תל אביב, לצורך הגשת בקשה למשיכת הפיקדון, יש להקליד ב"מספר סידורי של השובר", 9 ספרות של המספר תעודת הזהות שלך ולאחריהן ברצף להכניס 7 ספרות של המספר הסידורי של השובר ממוסד הלימודים.

  6. במידה ומדובר בשובר מודפס, לאחר שמילאתם את הפרטים, סרקו אותו וצרפו לבקשה באזור האישי.

  7. השלמתם את חלקכם בהגשת הבקשה.

בכל בקשה ניתן לצרף עד-10 קבצים בגודל של עד 10MB כל אחד מהסוגים הבאים: PDF ,PNG ,TIFF ,JP. אנא התאימו את גודל הקבצים למקסימום המותר.
(כדי לדעת מה גודל קובץ בודד יש לעמוד עליו, ללחוץ  על קליק ימני בעכבר ולהיכנס למאפיינים)

 

אימות ואישור הבקשה

אם השובר שצרפתם תקין, תקבלו אישור במסרון והודעה באזור האישי בתוך 7 ימי עסקים.
אם השובר שצרפתם אינו תקין, תקבלו על כך מסרון ותצטרכו להגיש את הבקשה מחדש, כולל העלאת השובר. אנא פעלו עפ"י ההנחיות.

תכל'ס, היכן התשלום?

הסכום יועבר ישירות למוסד הלימודים.
מומלץ לבדוק עם מוסד הלימודים, כשבוע לאחר העברת התשלום, כי ההעברה בוצעה כראוי.
אם החלטתם, מכל סיבה שהיא, להפסיק את לימודיכם, וקיבלתם צ'ק החזר ממוסד הלימודים – עליכם לגשת לבנק הדואר ולהפקיד אותו בחזרה לפיקדון האישי.

כדי לעשות זאת, שימו לב!

  1. שצ'ק ההחזר שקיבלתם ממוסד הלימודים הוא לפקודת משרד הביטחון ובצמוד לכך מופיע מספר תעודת הזהות שלכם. את הצ'ק תפקידו בבנק הדואר והוא יועבר לחשבון הפיקדון שלכם.

  2. שסכום הצ'ק זהה או נמוך מהסכום שמשכתם מהפיקדון עבור הלימודים. צ'ק בסכום גבוה יותר לא יכובד.


 אם המוסד יחליט לבצע ההחזר באמצעות העברה בנקאית גם היא תעשה לחשבון הפיקדון.

  • בבחירת מוסד הלימודים אתם מקבלים על עצמכם את התקנון וכללי ההחזר או אובדן שכר הלימוד הנהוגים בו. אם הפסקתם או נשרתם מהלימודים, או אם נסגר המסלול או המוסד אליו נרשמתם, משרד הביטחון - האגף והקרן לחיילים משוחררים אינם אחראים ואינם מחויבים. במקרים אלה עליכם לבוא בדברים ו/או לתבוע את החזר שכר הלימוד ממוסד הלימודים באופן עצמאי. 


שימו לב:

  • כספי הפיקדון האישי עומדים לרשותכם החל מהיום ה -14 מסיום שירות החובה.

  • כספי הפיקדון האישי ניתנים למימוש בתחומי מדינת ישראל בלבד.

    הגשת בקשת משיכת כספים מהפיקדון לשש המטרות הקבועות בחוק מחייבת טעינת מסמכים מקוריים ומהימנים. המגיש או מנפיק מסמך מזויף, או משתמש בו בדרך אחרת, ביידעו שהוא מזויף, דינו כדין מזייף המסמך. אחריות להגשת המסמכים ובדיקת אמינותם ומהימנותם הינה שלך.

    אופן מימוש הפיקדון הוא פשוט ונוח, וניתן לבצעו בקלות באופן עצמאי, מבלי להיעזר בגורמים שונים שאינם פועלים מטעם האגף והקרן. אם ישנו קושי במימוש, ניתן לפנות למרכז השירות הטלפוני, בטלפון 5266*, ונציג האגף והקרן יסייע לכם בהקדם.