מימון עסק עצמאי

ניתן להשתמש בכספי הפיקדון האישי למימון עלויות עסק עצמאי, או שותפות שאתם חלק בה או  חברה בע"מ.

שימו לב!

לפני שתחליטו על משיכת הפיקדון לצורך מימון העסק, בדקו היטב את כדאיותו של העסק בהיבט של סיכוי מול סיכון מבחינה כלכלית.
משרד הכלכלה והתעשייה מעמיד לרשותכם  את מעוף - הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים,  איתם תוכלו להתייעץ בעניין זה.

מה גובה הסכום למימוש?

הסכום שמופיע בקבלות של ההוצאות לצורך מימון העסק, ולא יותר מהסכום שעומד לרשותכם בחשבון הפיקדון.

איך תממשו?

  1. היכנסו לאזור האישי ובדקו את יתרת הפיקדון שברשותכם. עליכם לוודא כי הסכום שאותו ביקשתם לקבל לא גבוה יותר מסכום הפיקדון שברשותכם.

  2. באזור האישי לחצו > מימוש הפיקדון האישי ל-6 מטרות > פתיחת עסק.

  3. מלאו את השדות הנדרשים.

  4. צרפו את המסמכים הבאים :
    א.  תעודת עוסק מורשה או תעודת עוסק פטור  מקורית על שם המבקש, השותפות או החברה.
    ב. אישור פתיחת תיק ממס הכנסה – טופס מקורי ובו פרטי הנישום ו/או הודעה ליחיד או לתאגיד, שכוללים חותמת ולוגו רשמיים של מס הכנסה על פתיחת תיק על שם המבקש, שותפות או חברה (גם עוסק פטור חייב במסמך הנ"ל).
    במידה ומדובר בשותפות - הסכם הקמת שותפות או הצטרפות  לשותפות – בו יפורט החלק של המבקש (כולל שם המבקש). יש לצרף פלט מרשם החברות או אישור עו"ד או רואה חשבון על בעלי המניות וחלקם בחברה.
    ג. קבלות עבור הוצאות, עם חתימה + חותמת או חתימה דיגיטלית של הספק, בה מצוינים המוצרים או השירותים שנרכשו עבור העסק והסכום ששולם. על הקבלה יפורטו שם, כתובת, מס' טלפון ומספר עוסק מורשה של הספק.
    ד. ברכישת מוצר שיכול לשמש גם את העסק וגם לצרכים פרטיים – יש לצרף לקבלה אישור חתום על ידי רואה חשבון או יועץ מס, המפרט את שיעור אחוזי השימוש של המוצר הנרכש לטובת העסק.

    ניתן לטעון מספר קבלות בעת הגשת הבקשה וכן לצלם על דף אחד מספר קבלות.

בכל בקשה ניתן לצרף עד-10 קבצים בגודל של עד 10MB כל אחד מהפורמטים הבאים: PDF ,PNG ,TIFF ,JPG.
אנא התאימו את גודל הקבצים למקסימום המותר.
(כדי לדעת מה גודל קובץ בודד יש לעמוד עליו, ללחוץ על קליק ימני בעכבר ולהיכנס למאפיינים)

חשוב לדעת:

  • החזר עבור רכישת ציוד יד 2 יינתן כנגד הצגת קבלה בלבד.

  • ברכישת סחורה מחו"ל – יש להציג אישור על כניסת הסחורה ארצה מטעם המכס (על שם המבקש או החברה),ואישור רואה חשבון  או יועץ מס, שמדובר בהוצאה מוכרת של עסק פעיל בגבולות הארץ ולתרגם את סכום הרכישה לשקלים.

 

אימות ואישור הבקשה

אם הטפסים שהגשתם תקינים, תקבלו אישור במסרון והודעה באזור האישי בתוך 7 ימי עסקים.
אם הטפסים אינם תקינים, תקבלו על כך מסרון ותצטרכו להגיש את הטפסים מחדש. אנא פעלו עפ"י ההנחיות.

תכל'ס, היכן התשלום?

  1. התשלום יועבר לחשבון הבנק המופיע באזור האישי בעת מילוי הבקשה, בתוך 7 ימי עסקים ממועד האישור שקבלתם במסרון.

  2. אם ביקשתם להעביר את הסכום לבנק הדואר, ניתן יהיה למשוך אותו בתוך 7 ימי עסקים מקבלת האישור.  יש להזדהות בבנק הדואר באמצעות תעודת זהות בלבד.
    שימו לב:
    *הכסף ימתין עבורכם בכל אחד מסניפי בנק הדואר 90 ימים בלבד. אם יחלפו 90 ימים ולא תגיעו למשוך את הכסף, הוא יוחזר לחשבון הפיקדון האישי שלכם.                                                                                                                                   

    *משיכת כספי הפיקדון בבנק הדואר ניתנת או באמצעות העברה בנקאית או  במזומן  עד לסכום של 10,000 ש"ח.
     במידה וסכום המשיכה גבוה מ-10,000 ש"ח, לא ניתן למשוך אותו במזומן מבנק הדואר! עליכם לבקש מפקידי בנק הדואר העברה בנקאית של הסכום, לחשבון בנק על שמכם.

 בהצלחה!

שימו לב:

  • כספי הפיקדון האישי עומדים לרשותכם החל מהיום ה -14 מסיום שירות החובה.

  • כספי הפיקדון האישי ניתנים למימוש בתחומי מדינת ישראל בלבד.

    הגשת בקשת משיכת כספים מהפיקדון לשש המטרות הקבועות בחוק מחייבת טעינת מסמכים מקוריים ומהימנים. המגיש או מנפיק מסמך מזויף, או משתמש בו בדרך אחרת, ביודעו שהוא מזויף, דינו כדין מזייף המסמך. אחריות להגשת המסמכים ובדיקת אמינותם ומהימנותם הינה שלך.

    אופן מימוש הפיקדון הוא פשוט ונוח, וניתן לבצעו בקלות באופן עצמאי, מבלי להיעזר בגורמים שונים שאינם פועלים מטעם האגף והקרן. אם ישנו קושי במימוש, ניתן לפנות למרכז השירות הטלפוני, בטלפון 5266*, ונציג האגף והקרן יסייע לכם בהקדם.